Feber..

Lillskruttan blev bara sämre under dagen. När vi gick upp efter att lyckats sova en hel timme jag och Tvåan så hade hon 39.8. Lilla lilla älskling.

Och febern höll sig där. Hon ville knappt dricka. Har försökt tvinga i henne. Men hon har kissat hela tiden så hon har ju inte varit uttorkad iallafall. Tack o lov.

Sovit mycket under dagen och mest i famnen.

Ettan har varit extra mammig o pappig nu när systern är sjuk. Han är ju också lite sjuk, men inte alls lika illa. Så är ju förståeligt att han med vill ligga i soffan osv. Men också jobbigt att han är så vild när man behöver fokusera på systern.

HerrDu var iväg till audionomen idag. Fick gjuta sina öron och även konstaterat att han är extremt ljudkänslig. Det har de ju redan kommit fram till ändå. Men nu är det liksom på riktigt. Så nu ska vi försöka hitta nåt bidrag eller så som gör att man kan köpa såna där formgjutna hörsnäckor. Kommer nog att underlätt mycket om han får det. Men de var ju så nedrans dyra så vete tusan hur vi får råd annars. Men ja, vi tar oss ju såklart råd på nåt sätt.

I övrigt har dagen fungerat rätt bra. Även om det tar på krafterna för oss alla när Tvåan är så dålig. vi sänkte med alvedon inför natten, så hon hade "bara" 38,6 när hon somnade.

Förhoppningsvis sover hon mer än i natt.

Och förhoppningsvis somnar jag med när jag lägger mig. Men behövde få vara lite ensam efter en dag klistrad med barnen.

Än så länge har jag ju inte så många läsare på min blogg, men besöksstatistiken tycks öka lite varje dag och det är kul tycker jag!

Lämna gärna ett hej om ni vill i kommentarerna ;)
Lilla Fröken
2013-02-28 @ 15:41:07

Hej! :)

Svar: hej hej!
FruJag

jescworld.blogg.se
2013-03-06 @ 12:48:37
URL: http://jescworld.blogg.se/

Kommenterade ett annat inlägg nyss men glömde min signatur.

Usch feber är inte och leka med hoppas familjen mår bättre idag.

Svar: japp. Nu är de bara lite hostiga. Så det har gått åt rätt håll. Men vågar ju knappt säga det, för då är risken att man får nya sjukdomar.
FruJag

jescworld.blogg.se
2013-03-06 @ 23:59:29
URL: http://jescworld.blogg.se/

När det gäller sjukdomar är jag glad och inte ha barn. Men kan tänka mig att de sprider otroligt mycket glädje. Hur gamla är dina barn?

Svar: De är 2år o 2 mån, och 8 månader. Så båda är små :)
Äldsta går på dagis så drar med sig massa sjukdomar hem. :/
FruJag

jescworld.blogg.se
2013-03-07 @ 17:19:17
URL: http://jescworld.blogg.se/

Det låter som att du har en hel del och göra med två småttingar. Men barn är för söta och härliga :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0