Diagnos?

Idag ringde arbetsterapeuten.Läkaren hade tydligen semester denna veckan så det var därför jag fick prata med henne. Skönt att de kände att det var så prioriterat att det inte kunde vänta tills läkaren var tílllbaka. Dock har jag telefontid med läkaren också på måndag.
 
Domen var egentligen inte en diagnos ännu. Men de har konstaterat att det inte är reumatiskt. Och att det har med det centrala nervsystemet att göra. Så jag vet inte riktigt vad det innebär diagnosmässigt. Inte mer än att jag fått bekräftat att jag är sjuk.

Nu ska det planeras medicin med läkaren. Och jag har själv bett om att få nått att somna på, som jag kan vakna av om barnen skriker med på natten. Så vi får se om jag får nåt.

Ska även få tid till både psykologen och sjukgymnasten för att prata om hur smärtan påverkar och kunna kolla rent fysiskt vad jag kan ändra på.

Arbetsterapeuten ska vi vänta lite med. Först mildra med medicin. Sen börja lägga om alla smårörelser osv. Dock får jag boka tid om jag vill.
 
Så, så är det.

Jag har köpt stödstrumpor idag med.

Imorgon är jag ledig. Så skönt! :) Då blir det mys med barnen och svärmor på dagen.
Malin
2013-05-31 @ 20:15:16
URL: http://mammamedsmarta.wordpress.com

Skönt att det börjar komma nånvart! Visserligen ingen diagnos, men det verkar som om det händer lite grejer iaf! :-)
Kämpa på! <3

Svar: Ja det är skönt. Får se på måndag om läkaren ger nåt mer konkret namn. Hoppas på det. Tror han måste skriva nåt för att få skriva ut medicin. Tack för stödet! Kram
FruJag

Malin
2013-06-01 @ 08:14:24
URL: http://mammamedsmarta.wordpress.com

Ska hålla tummarna för det! En diagnos gör så mycket! :-)
Jag har länkat din blogg på min blogg, hoppas det är okej?
Vi som kämpar får stötta varandra i kampen om rättvisa.
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0