Fattar nada

Skrev ju om FK igår. Och idag fick jag ett sms om att pengarna betalas ut imorgon. So far, so good.

Men den här damen som ska vara handläggare ringde efter jag fått smset, dock fick jag smått panik o svarade inte. Ringde HerrDu som är grym när det gäller mina ärenden på FK, men när det gäller hans har jag fullmakt. 

Och jag är vice versa tror jag. Eller ja, jag mår mest dåligt över såna här saker. Det löser sig väl det med. 

Nåväl när jag fått lite tips så ringde jag tillbaka till handläggaren, då var det upptaget. Ringde en stund senare o då var hon på tjänsteärende.

Så jag fick en bra chans till att säga vad jag tänkte utan avbrott.

Sa att jag kände mig förvirrad o att mitt ärende redan ska vara uträtt. Samt att min utbetalning ju är på väg så jag fatta ingenting. Men att hon kunde prata med den som gjorde utredningen förra gången.

Typ så. 

Hon hade tjänsteärende till kl 13, så än sålänge är det lugnt.  

Kroppen är i uppror, men tacksam åt att barnen är på förskolan till halv fem. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0