Lördagsmys

Idag har jag och Ettan haft kvalitetstid tillsammans. Vi har gjort sånt han tycker är kul och som samtidigt behövde göras. Vi lastade bilen med så mycket sopsortering vi fick in i bilen och sen åkte vi till sortergården.

Ettan fick vara ute och springa med mig och slänga allt. Blev värsta träningspasset när man skulle lyfta både honom o allt skräp. Men han tyckte det var kul!

Sen åkte vi o pantade. Vet inte när det gjordes sist. Men längesen var det i varje fall. 118 kr i pant haha. Ettan satt i vagnen o plockade in i maskinen från en av kassarna. Han var riktigt duktig.

Sen in och handla. Jobbigt när man vet att man inte har så mycket att handla för, men samtidigt behöver en massa. Men men. Det löser sig det med. Allt löser sig alltid.

När vi handlat klart tog vi en korv med bröd och jag hade tagit en liten cola till min korv som Ettan fick smaka på. Jisses. Sockerchock delux. Helt speedad hela vägen hem. Så han fick gå ut en stund och springa av sig.

Bäst av allt var att komma hem och inse att HerrDu städat så enormt fint. Jag hade verkligen inte trott att han skulle hinna göra så fint. Även om jag visste att han skulle städa. Tvåan sov större delen av tiden så han fick ju verkligen chans att ösa på utan att nån störde och var i vägen.

Så himla tacksamt och skönt att komma hem och inse att allt det där kaoset som har tyngt ner mig var borta! Nu ligger visserligen en hel del skräp i vårt sovrum. Alla kläder som HerrDu inte visste vart de skulle ta vägen tillex. Men det är skitsamma.

Vi mår alla så gott när det är fint!

Och nu kommer snart två fina gäster. De ska gifta sig i sommar dessutom. Och JAG ska få lägga brudmakeupen. Spännande! Så idag ska vi ha vårt första planeringsmöte och testläggning.

Nä om jag skulle ta och gosa med min Tvåa en stund innan gästerna kommer.
Jeanette
2014-03-17 @ 20:13:54
URL: http://moonshinefarm.se

Vilken fin dag! Det är så mysigt när man kan känna att man hunnit med sina kära.
Roligt med make upen. Det har jag missat att du gör. Vad roligt, det får du berätta mer om.:) Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0