In och ut på psyk...

Bäst att säga från början att det är brorsan som är inlagd igen. Tvångsinlagd denna gång. Han lades in i tisdags kväll. Jag fick dock inget veta förns på onsdagskvällen. Denna gången var det ingen chock. Snarare en lättnad. Han mår inte bra. Han har inte mått riktigt bra på länge. Och jag har mest bara väntat. Kanske iofs mest på att han ska läggas in på behandlingshem. Eller vad det nu heter. Avgiftningsklinik typ.
 
Sen han var utomlands i höstas så har hans behov av både alkohol och droger ökat... Och jag har försökt få de andra att förstå att han inte mår bra. Även om HAN sagt att han gör det.. Men har inte fått så mycket gensvar. Men nu så.
 
Pappa fick nog när brodern hotade med att skära halsen av sig. Han har blivit paranoid med. Tror han är avlyssnad och förföljd och tror att folk är ute efter honom. Suck. Lilla bror när ska du bli som du ska igen... Kanske aldrig. Men bättre än så här får man väl hoppas.

Så det kan gå. Det är väl så, man ska inte hasta ett tillfrisknande. Och hade läkarna varit lite mer ordentliga på psyk när han var sjukskriven förra gången, skulle de nog aldrig låtit honom åka utomlands.. Men det är lätt att vara efterklok.
 
Nog om det. Kan ändå inget göra, bara att hoppas att de håller kvar honom länge nu.
 
Dagen efter på sjukhuset för mig gick förövrigt också bra. Ska bli riktigt roligt det här!
Och torsdagen som ju mest av allt var eldprovet gick ännu bättre. Då jobbade jag inte, utan då var jag hemma med barnen. Och jag hade inte ont!! Trots att jag har nästan 6 mil enkel resa och hade jobbat med knappt nån sömn så hade jag inte ont! Jag var trött, det var jag. Men jag hade inte ont!

Så himla skönt. Bara det säger hur mycket bättre jag mår nu.

Och vet ni, jag har inte tränat på gymmet denna veckan och det känns helt skumt. Jag känner nästan lite abstinens. Hade ni känt mig lite bättre (eller ja längre) så hade ni vetat att just gymträning inte är nåt jag nånsin längtat efter. haha.

Nu kom maken med mat!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0