Snart midsommar

Idag så här två dagar till midsommar känns det inte särskilt mkt som sommar. Regnigt o kallt åtminstone hos oss.  Men då får man lura vädret lite. På morgonens promenad med hund o barn tog jag dottern i vagnen o sonen på cykel och begav oss åt det håll jag visste att lupinerna ståtade. Så vi kom en längre bit än vanligt. och fick med en fin bukett hem. Den står på trappan just nu, och står väl där tills antingen barnen eller hunden välter ut den.

Imorse när jag vaknade hade jag sån ryggsmärta att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Vi har en patient som väger över 100 kg o som dessutom haft en stroke o är väldigt svag på ena halvan så hen är ju väldigt tung att förflytta. Tror det är det som gjort värken i ryggen.

Eftersom HerrDu jobbar numera så var jag tvungen att ta smärtstillande. Tog två 665 mg Alvedon o 2 tramadol 50 mg. Sist jag åt tramadol slutade jag ju, för att det ändå inte gav nån smärtlindring bara biverkningar. Men jag hade inte så mkt val än att testa idag. Och den tog smärtan. Dock kom ju alla biverkningar med, halsbränna, dimmigt huvud, lättirritation o ännu sämre tålamod.

Men det har gått. Jag har tvättat 4 maskiner tvätt, har två kvar att hänga upp nu. Och jag har diskat några dagars disk. Vår diskmaskin kraschade förra veckan o vi har inte riktigt vant oss vid att diska allt för hand, så det blir stående.

När Herrdu kom hem åkte jag iväg o shoppade lite. Köpt till både barnen o mig. Och handlat mat. Var så skönt att komma hemifrån lite.

Imorgon är det midsommarfest på förskolan o då ska båda mina föräldrar komma som omväxling. De har aldrig varit med nån av dem. Efteråt ska vi åka till vårt samhälles mysigaste cafe o lunchställe o äta lunch. Kommer bli väldigt mumsigt!
Förövrigt plockar jag sallad dagligen i växthuset till alla olika tillfällen, både till smörgåsarna o till maten. Känns lyxigt!

Läst en bok med om ADHD, "Ingen familj är en ö, om adhd föräldraskap o skuld" en verklighetsbaserad bok. Jättebra o satte många tankar i rullning.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0