Ambivalent

I fredags sökte jag två nya jobb. Ett på akuten och ett på förlossning/BB. Detta var på sjukhuset som ligger närmre mig än det jag jobbar på.

Men jag vet inte vad jag vill. Jag skulle tycka det var jätteroligt om jag fick något av dem. Samtidigt har jag ju sökt skolan till våren med studielön från det landsting jag redan jobbar i. Och jag vet uppriktigt inte vad jag helst vill.

Jag trivs jättebra på min nuvarande arbetsplats. Extremt bra, bara tanken på att sluta får mig att vilja gråta. Men barnen, barnen måste vara viktigast. De klagar på att jag åker o jobbar på natten och vill inte att jag ska åka. Och jag vet inte om det är en period som snart går över eller om det är ett problem. Det har hållt på ett tag att de inte vill. Men det är först nu jag börjat känna att jag måste kanske göra nåt annat, om inte annat för deras skull.

Jag har berättat för min chef att jag sökt jobben. Kände att det var bäst. Hon står ju som referens dessutom. Och hon tyckte det var tråkigt men förstod. Ska väl prata mer om det nu på fredag när jag har medarbetarsamtal.

Men mest av allt vill jag nog trots allt få bli föräldraledig. Längtar så mycket efter att få vara gravid igen, känna livet i mig och få den finaste gåvan man kan få en tredje gång.

Men jag försöka luta mig tillbaka och lita på att Gud vet vilken väg som ska komma. Men det är svårt, grubblare som jag är så går jag ju o klurar mest hela tiden. Nu ska jag i varje fall sova. Jag har jobbat hela helgen så inatt är det en sovnatt på programmet.

Godnatt!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0