Resan mot en trea

Den 1 juli tog jag ut hormonspiralen. Det var mitt sista steg i att ta bort alla medicinska tillskott. Och som jag misstänkte den där spiralen har påverkat mig mer än jag trott. 

Mitt humör har blivit bättre. Och min sexlust som legat i botten har sannerligen kommit tillbaka. Verkligen tacksam åt det, för har känts väldigt jobbigt att leva i ett äktenskap o inte känna någon lust. 

När jag tog ut spiralen började jag istället med Natural Cycles som är en app. Man mäter temperaturen varje morgon innan uppstigning med en basaltermometer som visar med 2 decimaler o skriver in när man har mena osv. Så räknar den ut när man är säker. 

Man kan välja att skydda från en graviditet o att planera för en. Jag inlede med skydd o häromdagen bytte jag till planera. 

Nackdelen med att bli av med hormonerna var den delen de hjälpt mig massor med. Ägglossningsvärken from hell nu i tre dagar. Inte haft det sen innan Ettan. Alltså 2009/10 sisådär. Och megamensen är tillbaka. Den har ju vart mer eller mindre borta sista åren. Men men. 

Förhoppningsvis blir jag snart gravid o då får jag 9 mån paus... (Såklart inte därför vi försöker skaffa barn). 

Ibland undrar jag om jag är dum ihuvudet som vill ha en trea när jag kan bli precis skogstokig på de två jag redan har o känna mig totalt slut. Men samtidigt så längtar jag nåt otroligt efter detta lilla barn som ännu inte börjat sin resa i mig. 

Jag kan oftare o oftare se mig själv i situationen med bebis o de andra två. Och jag njuter av tanken. Dock är det bara ni här i bloggen som vet nåt om detta planerande. Så därför måste jag skriva av mig lite nu. :) 

Om man totalt bortser från att jag ikväll haft helt ont i kroppen (har dock både klippt gräs, bakat massa bröd, plockat vinbär, gjort falsk ostkaka på vår squash i trädgården, tvättat o gått med hunden) o fått ta tramadol för att få smärtlindring så jag nu inte kan sova. Om vi helt bortser från det så kan jag i ärlighetens namn säga. Att just här o nu är jag lycklig. Mitt hem är en enda röra o trädgården med mer eller mindre. Men jag är lycklig. 

3 dagar semester kvar. Sen jobbar jag måndagsnatten o sen är jag ledig till onsdagen veckan efter. Ska ju på bröllop nästa helg så har tagit två dagar semester extra. Och jag är toknervös att brudparet inte ska gilla min sång eller att jag ska sjunga fel mitt i vigseln. Men det kommer säkert gå bra. 

Avslutar med en bild på ostkakan. Skitsmidig o göra. Särskilt om man jämför med riktig ostkaka... 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0