Frånvaron är positiv

Jag har inte vart inne och skrivit. Jag glömmer liksom bort att ni inte följer mig på facebook och instagram. Tänker liksom inte på att jag lämnar er helt ovetande om livet.

Men frånvaron är för det mesta ganska positiv, i den bemärkelse att det är roliga saker som hänt.

Jag har tillexempel börjat jobba som timvikarie i hemtjänsten i en stad i närheten. Och det gick fort! Måndag förra veckan fick jag för mig att ringa och fråga om de hade en bemanningspool. Det hade det, men man var tvungen att skicka in en intresseanmälan. Så jag gjorde det. På onsdagen ringde en av områdescheferna. Torsdagen träffade jag henne och på fredagen gick jag bredvid första gången.

I måndags gick jag förbi andra gången och på tisdagen fick jag köra själv. Igår gick jag bredvid en kväll och imorgon skulle jag jobbat. Men idag var en skitdag värkmässigt, började redan igår sista timmen på jobb. Sen stegrade det bara och idag har varit skrutt. Så jag fick ringa och boka av :(


Övriga roliga saker som hänt:

*En underbart rolig kräftskiva med bästa vännerna och våra grannar. Svenska hemkokta kräftor. MUMS!
*En helg med våra fina vänner i den medeltidsförening vi är med i. Superroligt. Massa god mat (jag gjorde två grytor som nog var bland de bästa jag gjort), runstensutforskning, lite pyssel, ölprovning, massa massa skratt och glädje.
*Inskolningen för Tvåan på dagis har gått jättebra! Men det känns ledsamt att lämna dem så långa dagar. Både måndag och tisdag fick de gå 7-17, men vad gör man. Vi måste ju jobba.
*På onsdag ska jag på arbetsintervju för ett assistentjobb jag faktiskt vill ha. Trodde inte jag ville bli personlig assistent igen. Men den här verkar bra. Mamman ringde mig i tisdags kväll. Vi pratade nästan en timme. Magkänslan är kanon!

Förövrigt ska jag få byta medicin nu. Jag blir alldeles för trött av saroten. Så ska trappa ner sarotenet och sen ska jag övergå i 10 mg saroten och gabapentin. Så får vi se.

Kul att se att så många vart inne och undrat var jag tagit vägen! Kram till er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0