En vecka senare..

Jag var hemma hela förra veckan. På fredagen åkte jag på massage. Min mamma som masserat mig o hon har gjort det förr så hon vet hur jag brukar se ut. Men nu tyckte hon jag var alldeles svullen på ryggen o snedbelastad.
 
Hon tordes inte massera för intensivt, men däremot gjorde hon zonterapi istället för att hjälpa till.
Väldigt skönt o avslappnat alltihop men sen hade jag nog ondare än innan.

Lördagen var extrem. Tog mig knappt upp. Tryckte i mig medicin och visste inte vad jag skulle ta mig till. Kräktes nästan så dåligt mådde jag av värken. Vi hade dock bestämt att åka iväg, så det gjorde vi. Och det blev bättre än väntat. Faktiskt jättetrevligt. Vi var hos vänner som betyder väldigt mycket och hela deras positiva energi o omtanke gjorde faktiskt en hel del med smärtlindringen. Kul o skönt.

På söndagen smsade jag med chefen som tyckte jag skulle sjukskriva mig även dessa passen denna vecka. Med andra ord mån-ons. Resten av veckan är jag ledig. (Usch ser inte alls fram emot lönen nästa månad när jag är borta så här länge).

Imorgon ska jag till vc. Ska dock inte träffa min vanliga läkare utan en helt annan. Så får se hur det går. Men jag behöver ju ett sjukintyg nu när 8e dagen hemma kommer, så det är bara att bita i äpplet o ge sig iväg. En kvinnlig läkare, hoppas hon är bra. Men det tror jag. Annars gnäller jag till min vanliga läkare så får han skälla på henne... haha.
 
Idag har förövrigt varit en riktig skitdag. Ryggen har bråkat (tur jag inte skulle jobba) och barnen likaså. Tog 2 timmar att klä barnen innan fsk. Vi var nästan 30 minuter sena i lämningen och Ettan som annars är lättlämnad ville inte alls vara där.

Sen som grädde på moset började en pedagog lätta sitt hjärta ang Tvåan som tydligen enligt henne har nåt knas på balansen. Jag vet inte det jag, jag får skaffa en massa halksockar o grejs tror jag snarare.. Men man vet ju aldrig. Just idag var dock fel dag.

Alldeles gråtfärdig på hemväg. Sen ut på kissrunda med vår stackars hund som åkte med till fsk. Han hoppade in i bilen när jag lastade in barnens kläder i bagaget så han fick åka med. Var hemma en stund o samlade mig o sen åkte jag in till staden o träffade HerrDu för en lunchdejt. Inte särskilt ofta vi hinner sånt. Han jobbar lite kors o tvärs o sällan i närheten när det passar. Så vi gick o åt buffe. Jag åt framförallt massa god sushi! Åh vad jag gillar det!
 
Vi var ett hemskt grant par tror jag. Jag i min snygga höstkappa jag fått av en vän o maken i varselkläder. Det är så det ska vara!
 
Jag var till både Rusta o Biltema o shoppade lite. På rusta julpeppade jag mig lite o köpte ljus o dekoration till att göra en adventsstake. Kommer nog bli fint. Köpte hårfärg med, men har inte blivit av att jag färgat håret ännu. Köpt mer sprayfärg med. I vitt o rosa... Planen är lite barnmöbler som ska bli fina. Sist jag köpte sprayfärg fick maken fnatt... framförallt för att jag målade en (i mitt tycke) ful pall och det borde jag inte gjort. men men. Sånt som händer. Jag gillar den bättre nu i varje fall.
 
Nästa helg får vi ev besök. En del av mig borde sagt nej, för huset ser ut som fan rent utsagt. Men det gör det ju alltid o de är ju vana. Men när det är så man skäms tillochmed inför dem, då är det bannemig illa.
 
Nu är klockan för mycket, som vanligt, så jag ska krypa till kojs.
 
Imorgon ska jag lyckas fixa frukost o äta med barnen, samt få på dem kläder o ta oss alla till fsk senast halv nio. Låter kanske inte så svårt.. men det känns som ett galet projekt. Gode Gud, giv mig styrka!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0