Sjukskriven veckan ut



Sitter på cafe o dricker te. Ätit en räkmacka i min ensamhet o det var verkligen jättegott. Var så hungrig att jag ville kräkas nästan.

Vart på vc o intyget är klart. Sjukskriven veckan ut o det var inga problem. Dock begriper jag inte varför inte läkare kan läsa på lite i journalen. Man måste liksom ta hela historien på nåt vis o van av att inte bli trodd känns det som jag lägger mig i försvarsställning. 

Redan hunnit bråka med min man med. Kanske mest missförstånd. Men samtidigt så tar jag ju åt mig så nedrans av allt som sägs. Tolkar det som att han inte heller riktigt tror mig även om han vet. 

Så himla kul är det inte att gå hemma o ha ont. Jag önskar ständigt att jag bara var lat. 

Hunden bajsade inne i morse med. Blir galen snart på honom. Han säger liksom inte till att han måste ut! Var strax efter sju o jag var ute med honom halv tolv typ. Han borde kunna hålla sig den tiden.

Nu ska jag till apoteket o till kyrkans klädförsäljning. Sen hem o försöka må väl. Tre ska jag hämta barnen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0