En ny livsstil

Jag har börjat baka bröd! I några veckor nu har vi enbart bakat brödet vi äter här hemma. Och det går bättre o bättre. Jag testar mig fram. 

Det är bara två gånger det blivit dåligt. Ena gången bakade jag och råkade döda jästen så det blev mordvapen av brödet. De slängde jag. 

Andra gången bakade herrDu och det åt vi, men blev inte toppen. Övriga gånger har jag överträffat min egen föreställning om min förmåga.

Ikväll blev det småfrallor. Lite bildprov på hur några av baken sett ut kommer här: 
Småfrallor


Svartvinbärsbullar (blev dock hemskt kladdiga men goda). 



Rågbröd med russin. 


Rågsiktslimpa. 


Morotsbröd. Detta var nog det godaste av alla de bröd jag bakat hittills. 

Jag är stolt över mig själv! Jag har aldrig bakat jäsbröd nånsin o nu gör jag det ett par gånger i veckan. Allt för att vi ska ha det lite hälsosammare, godare och billigare. 

Dessutom är det ju kanongympa för mina händer! Knådar inte allt för hand. Första sammanknådandet körs i matberedare. 
Jeanette
2014-09-30 @ 15:34:28
URL: http://moonshinefarm.se

Vad gott det ser ut! Superbra att du bakar, jag ska försöka komma igång med det också. Det är ju mycket godare än köpebröd.
kram ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0