Tisdag

Ledig idag. Så jag o barnen är hemma. Solen skiner o de jobbar stenhårt på att få mig att mista tålamodet. Och de lyckas om o om igen. Vad annars.. 

Nåväl. Igår bakade vi sockerkaka med grapeskal, vanilj o lakrits. Blev gott men råkade ha inne den ett snäpp för länge. 

Idag har vi inte gjort många knop, men jag har kunnat kryssa i min städlista både igår o idag, fast barnen är hemma. HerrDu har än så länge inte kryssat nåt. Men dagen är ju inte slut ännu. Igår jobbade han över till halv sju så då var han rätt matt. Dessutom fick han leta efter Z som rymt. Nedra hund. Lufsade in själv efter närmare två timmar. Nöjd med sitt lilla äventyr. Suck. 

Ikväll har jag gudstjänstplanering. Blir trevligt. Vuxna människor!! 

Nu ska jag nog väcka Tvåan som sovit ovanligt länge idag. Alltså hon har ju vart uppe några timmar emellan. Men hon är snorig o dan. Fast utan feber. Så bara väntar på att hon ska bli sjuk. Usch och blä på det. 


Här är våran kanin som är kvar förövrigt. Och vi har hittat en till som ska komma hem. Nämligen hennes mamma. Så det blir nog bra. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0