Kärleksbatterierna påfyllda

I helgen var vi i Göteborg. På vägen lämnades hund o barn av hos min mamma. Sen bar det av mot hotellövernattning, 30-årsfest och mys bara vi. Och det blev kanon!

Solen sken på en blå himmel o det  var varmt o skönt.  Lite stressigt innan vi checkat in, då jag insåg att jag behövde nya strumpbyxor o en kofta för att matcha skor o klänning.

Tillslut hade vi hittat det o checkat in. Det var ett mysigt hotellrum, alldeles lagom stort och sängen var skön så man fick sova gott o det är alltid ett plus.

Festen var rolig men jag kände inte så många. Och jag kände mig så tråkig stundtals. Märks att man inte vart på partay på länge.för jag hade svårt att komma in i riktig partystämning. Men men. Jag hade trevligt ändå. Och framförallt väldigt mysigt att få tid för bara mig o HerrDu. Inga barn att tänka på, minns knappt när vi hade barnvakt senast för att vi skulle kunna göra nåt roligt.
 
På söndagen blev det såklart hotellfrukost o sen en sväng på stan. Lite loppisshoppande o sen en sväng till min kusin lite spontant. Kul.

Kändes verkligen som att vi behövde komma iväg såhär. Så nu har vi bestämt att det måste bli så ite oftare. Kanske inte just hotell, men barnvakt o komma ifrån familjelivet lite tillsammans.
 
Barnen hade roligt hos mormor med o ville inte komma hem knappt. Så det känns som det var lyckat ur alla synpunkter. Min stackars mamma var dock helt slut efteråt. Men hon hade haft roligt sa hon.

Idag har jag testat sunspraying. En kompis till mig har börjat med det, så jag fick testa så hon kund öva.Blev faktikst ganska bra, och inte alls som Ross i vänner.. )

Lena
2015-04-28 @ 14:51:06

Vad fint ni har ordnat upp ert liv.Jag kommer i håg första gången jag läste din blogg, då tänkte jag, lilla hjärtat, kan jag hjälpa till med något? Insåg att det var ganska svårt eftersom jag inte ens visste vilken del av Sverige ni bor i. Men nu....ni har klarat allt så himla bra själva!
Vill bara skriva en liten sak om det där med att skaffa fler barn. Tror att så länge man vill och kan, så ska man inte tveka. Allt runt omkring löser sig med tiden. Jag har själv fyra barn och fick ta några, inte så snälla kommentarer, när jag väntade den fjärde. Jag bara tittade på dem och log, har jag klarat att älska tre så räcker nog kärleken till både fyra och fem. Sedan fick vi några till barn, som fosterbarn och kontaktbarn.Tiden med alla våra barn är nog den härligaste perioden i mittt liv. Visst var jag trött, visst fick jag planera för att få pengarna att räcka, visst fick vi avstå från ny teknik och dyra presenter. Det kändes inte som någon förlust för livet var härligt. Kram Lena

Svar: Nämen tack för det! Jo vi har klarat mycket tillsammans. Och jag ska inte ljuga, ibland undrar man om det verkligen ska vara vi, rkar vi verkligen. Men den känslan går över rätt fort igen. För det är ju ändå så att vi faktiskt älskar varann o vill leva tillsammans.

Gällande barn så är det klart att kärleken kommer räcka. Och rent ekonomiskt blir det nog det barn som haft det bäst om man jämför med de två vi har då vi verkligen inte haft råd men klarat det ändå.

Kram
FruJag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0