1 månad

Tiden rusar iväg. För en månad sen hade jag just fått komma upp på ortopedavdelningen igen efter att äntligen blivit smärtlindrad. 

4 veckor med gips. Inte hejdlöst mycket kul som hänt sen dess måste jag säga. Ett par roliga saker jag dock glömt berätta om är att vi var iväg i söndags hos vänner. Det var superlänge sen vi sågs, och det var så himla kul! Min bästa eftermiddag på länge. Skratt o mat o hembakt semla o barnen lekte superbra (deras mellanbarn är i samma ålder som Ettan o sen har de en äldre o en yngre) tillsammans. Massa skvaller hann avverkas och jag var alldeles lycklig när jag åkte hem. Eller när vi åkte hem kanske man ska säga. :)

Vi håller på att bygga lite här hemma. Eller vi o vi. Jag hade en idé o min make verkställde. Blir skitbra! En vägg vi öppnat ett hål i förra året (mellan kök o vardagsrum) har nu äntligen fått lister. Fast vi gjorde inte vad vi tänkt från början utan vi satte plank på hela väggen. Än så länge helt gratis då det är engångspallar vi fått. Blir grymt bra. Ojämnt. Operfekt. Rufft. Levande. Ska slipas o så men det blir senare. 

I natt har jag inte sovit en blund. Inte HerrDu heller. Han städar, bygde klart väggpanelen o är så duktig. Jag å andra sidan ser på tv o spelar mitt senaste beroendeframkallande spel på mobilen. 

Ikväll kommer våra vänner hit o stannae till söndag. Blir trevligt. Därför HerrDu fixar o gör fint nu. Han är medvetet uppe. Jag kunde aldrig somna. Var tvungen att ta både korttidsverkande o långtidsverkande oxycodone igårkväll pga smärta. Så visste ju att jag troligen inte skulle kunna somna. Blir ju så himla pigg av dem. Och snart vaknar ungarna så är ingen idé att somna nu. 


Avslutar med min lilla höna. Hon är för go ibland. Hittade henne liggandes under en hög stol och när jag frågade vad hon gjorde svarade hon (som om det vore självklart) "gömmer mig". 


Känns som hon behöver öva på det där en bit till. Älskade unge. 

Jag fick fresten blomsterbud från jobbet förra veckan. Jättevacker blomsterbukett. Som tyvärr redan hunnit blomma över. 


Nä nu ska jag se klart nästa veckas greys anatomy. För som det slutade igår blev jag putt över. Tur det finns amerikanska streamingsidor att använda. :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0