Kommunicera mera!

Just haft ett långt, jättebra, samtal med HerrDu. Pratat om barnuppfostran, om oss som par och om oss som människor. Pratat mkt om hur vi tänkte oss att vi skulle bli som föräldrar o sorgen över att känna oss så dåliga jämt med alla nej o all irritation över saker de gör som är fel (men kanske eg normalt/ok för att de är just barn). 

Så nu har vi bestämt oss för att försöka bli mer glada föräldrar som hittar på roliga saker som barnen vill. Leker med dem. Måla. Dega. Vad nu de vill. 

Känns skönt o jättebra att vi så tydligt pratat om att vi vill vara på detta sättet som föräldrar. 

Mindre bra dock är HerrDus tandvärk som gör så ont att han nästan gråter. Han försöker dämpa på massa sätt men inget hjälper särskilt länge. Imorgon bokas tid för att dra ut skiten. Hoppas det går att få på avbetalning.. 

Känns verkligen skönt att avsluta dagen så här, när jag var så ledsen innan. Och det blev också bättre under dagen. Men allra bäst nu. 

Känns skönt att känna, på riktigt, att vi är ett Vi och att vi älskar varann o vill leva tillsammans. Vissa dagar känns det inte lika tydligt o då får man gå på fakta. Att man vet att det är så.. 

Jag gick o la mig vid halv tio som omväxöing men sover ju uppenbarligen inte i tid i natt heller.. 
Lena
2015-02-03 @ 18:46:27

Hej du fina!Jag har varit utan dator i två veckor. Det första jag gjorde när jag fick tillbaka datorn, var att leta upp din blogg.Nu har jag läst om era två sista veckoor. Stackar,stackars dig, vilken otur med foten. Måste ge dig en eloge för att du klarar allt så bra, tros din jobbiga situation och så klokt av er att prata igenom hur ni vill ha det. Din blogg är så fantastisk. Den är så otroligt äkta och fin. Jag önskar er allt gott och jag hoppas att du orkar fortsätta att dela med dig av ditt liv. Kram Lena

Svar: Så himla kul att du gillar mitt bladder så mycket.

Lite därför jag skriver anonymt för att kunna häva ur mig allt. Några få vet om min riktiga identitet, men inte så många.

Och ja, jag tycker också det gått rätt bra. Men hade inte HerrDu vart arbetslös hade inte det funkat lika bra.

Dock hade ju ekonomin varit roligare. Men pengar är inte allt.

Tack för att du läser!

Kram
FruJag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0