I väntan på operation

Imorse skulle jag på kurs. Det blev inte så. Halkade redan på parkeringen och hörde hur det knäckte till. 

Aldrig känt nåt sånt o såg att foten inte såg ut som vanligt. Efter att ha skrikit rakt ut så lyckades jag ringa vår församlingsassistent som skulle på samma kurs. 

Så hon o ett par till hjälpte mig upp o in i hennes bil. Så körde vi till vc först o fick akutremiss till röntgen. 

Så nu har vi vart på röntgen o konstaterat att foten är av på två ställen.  Ortopeden har kikat o nu är budet operation. De ska öppna foten o stabilisera upp. 

Sen gips 4 veckor o 2 veckor till i nånslags mellanting jag inte förstod. Så nu ligger jag här med en tillfällig gipsning o väntar på operation. Testar ironiskt nog patientperspektivet. O har fått vara alldeles näck o få hjälp med dusch till viss del. Väldigt underlig känsla.


Så nu väntar jag på smärtstillande för benet pulserar.

Så nedra onödigt. :/

Hungrig är jag också o måste vara fastande ända till ikväll.. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0