Just det

Kom på att jag inte berättat hur det gick i måndags på ortopeden.

De klippte upp gipset o under var det stora blåmärken i princip överallt. Mitt op-sår är 15-20 cm långt o såg fint ut. Hon la mer vadd o sånt för att det skulle trycka mindre mot blåmärkena. 

Läkaren kom o pratade smärtlindring o ändrade lite o la till. Så sen i måndags äter jag oxycodone 10 mg långtidsverkande morgon o kväll. Sen har jag oxynorm 5 mg korttidsverkande vid smärtgenombrott max 4 per dygn. 

Och det har faktiskt funkat ganska bra för det mesta. 

Fick även laxdroppar till magen att ta varje kväll. Skulle börja på fem o öka fär varje kväll om det inte hjälpte. 10 droppar ska jag testa ikväll med o se om det hjälper imorgon. 5 dagar emellan är lite länge. 

Tar ju sprutorna varje morgon o magen är full av blåmärken efter dem. Men vad gör man. Nån nedra propp vill jag ju inte ha. 


Detta är några dagar sen, de är fler nu. 

Och jag tränar vidare med sjukgympan. Upp med benet o spänna musklerna o allt vad det är. 
Jeanette
2015-01-30 @ 19:57:08
URL: http://moonshinefarm.se

Men gumman så du ser ut! Du är duktig som klarar att ta sprutor på dig själv. ♥

Hoppas ni får en härlig helg. Och att ni snabbt får in lite mer pengar. kram kram

Svar: Törs ju inte låta HerrDu trycka sprutor i magen på mig, då gör jag det hellre själv..

Ja förhoppningsvis kommer ju de där semesterdagarna snart iaf.

Tack för omtanken fina du!

Kram
FruJag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0