Lägesuppdatering

 Fick åka till operation vid 18.30 o var klara vid 21. Sov mig igenom o det ska enligt läkaren gått bra. Behövde inga skruvar. Sen har jag legat på uppvaket till 4 typ. 


Uppkopplad med sladdar överallt o blodtryck regelbundet. Varje kvart ett tag. Låg väldigt lågt. 


Min grundsmärta i kombo med den nya smärtan gjorde att jag mest legat på 6-9 i smärtskala om max är 10. Nu när de efter många försök med diverse mediciner så var jag nere på 2-4 typ så då fick jag komma upp på rummet igen. Sov typ 2 timmar på uppvaket så när det var lite tystare o jag var sladdlös så när som på droppet så lyckades jag sova ett par timmar till. 


Väldigt omtänksam personal o vettig läkare som tar även min grundsmärta på allvar. Skönt!


Inatt fick jag morfin ggr flera, oxynorm o oxycontin, alvedon, min vanliga gabapentin o inger tycktes direkt hjälpa. Hjälpte typ 15 min sen ökade smärtan igen. Ett tag låg jag bara o grät o visste inte vad jag skulle ta mig till. 


När jag vaknade hade jag typ 1-2 i smärtskalan. Fantastiskt! Nu har jag vart uppe o tvättat av mig osv o har då haft benet lite neråt en stund så nu bultar det massor o är uppe på kanske 4-5 o ökar. 


Men snart får jag de starka alvedonen samt oxynorm så får vi se.


Men jag är verkligen verkligen tacksam åt att läkaren förstod att jag behöver mkt smärtlindring med tanke på grundsjukan. Hörde i natt att han sa till sjuksköterskan "normalt behöver man ju inte oxycontin o oxynorm vid ett sånt ingrepp men här är ju läget lite annorlunda". 


Tur att det var den läkaren som jobbade just denna gången. 


Nu väntar jag på kontrollröntgen o gipsbyte. Och allra mest på min smärtlindring.



Lite storleksskillnad på benen.. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0