Nattarbetare

Klockan är visst redan halv sex på morgonen.
Förra natten jobbade jag en enkelnatt och sov därför bara till strax efter ett. Mycket motvilligt, var så trött! Även om natten varit ovanligt lugn så var jag supertrött. Men upp skulle jag. Kom på sen att jag borde sovit lite längre o satsat på att ha jobbat en natt hemma med, för nu är det ju snart det där kalaset och det är ju bara att inse, att huset fortfarande inte magiskt städat sig självt.

Jag somnade till en kort stund i soffan på kvällen. Men det räckte tydligen. Önskar så att jag kunde berätta hur extremt duktig jag har varit nu. Men sanningen att säga så syns det nog egentligen inte alls.

Gick o la mig strax efter två och då hade jag, efter att ha slöat i soffan (halvslumrat igen när jag tänker efter) fram till midnatt, varit ute en kort sväng med vår hund. Han kissade dock enormt. Han småskvätter gärna o ofta normalt, men idag var han visst superkissenödig för han stod blixtstilla o skapade värsta vattendraget på asfalten.. haha. Dock blev jag akut mörkrädd o gick hem igen.
Sen innan jag la mig så hängde jag en tvätt, vek lite tvättade lakan (en piss i sjön om man jämför med alla kläder HerrDu vek natten innan), flyttade ett bord i tvättstugan som om jag hade mätt skulle insett var 7 cm för långt för utrymmet (så det ska min make få såga lite i imorgon). Sorterade lite av kläderna han vikt till barnen så det stämde med rätt unge till plagget. Fyllde en ny tvättmaskin, gav kaninen mat o vatten och fyllde en diskmaskin.

Låter ju rätt duktigt när jag läser men kände mig inte superduktig direkt.

La mig o vred o vände mig närmare en timme o fick ett infall att göra som det sägs o gå upp en kvart o göra nåt annat. Jag är dock fortfarande uppe.

Min korta kissrunda gjorde att min kära Z visst inte hann bajsa som han tänkt. Så när jag närmade mig vardagsrummet kände jag en välbekant doft på vår ljusa matta. Hårda (tack Gud) klumpar som plockades med påse o åkte i toan. Lämnade inga synliga spår, men jag sprutade mattan med såpa vatten o försökte torka ur det värsta vattnet. Sen har jag fyllt i blöjkoder o beställt 2 stycken diadem med girafföron till barnen. De kommer nog bli jätteglada. haha.
 
Vid 5 vaknade Ettan o var ledsen o ville bäras till toaletten. Så när jag la honom var han plötsligt pigg så vi pratade lite. Bland annat har vi avhandlat ämnet bebisar. Han har min gamla bebisfilt i sängen, som även han hade när han var liten. Och då började vi, ännu en gång, prata om att bebisar bor i magen. Idag kom dock följdfrågan jag väntat på.
"Men mamma, hur kommer de ut?"
"Genom snippan" svarar jag sanningsenligt.
Reaktionen blev ett gapskratt.
"Men mamma, det GÅR JU INTE!" hahahahahaha "Där kissar man ju!"
 
Lovade att vi skulle prata mer om detta en annan gång och då gå in lite tydligare på hur det egentligen funkar o ligger till. Får väl låna nån sån där bra barnbok. Dock ingen från 70-talet, de var lite väl noggranna. Jag vill ha en tydlig, men ändå diskret bok. Dock ingen där det står att mamma o pappa kramas för att få en bebis. För då kommer det bli ett nedra bebisprat varje gång vi kramas jag o min mage o det orkar vi inte.

Nu känner jag mig lite trött, så ska väl passa på att lägga mig o försöka somna igen då. Så får vi hoppas att HerrDu tycker jag kan få lite sovmorgon så jag får sovit några timmar iaf.

Kom på nu att jag ju tog tramadol igårkväll, vilket jag inte gjort sen november.. Så det kan ju ha en viss inverkan på sömnbristen...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0