Räkningar, var femte dag o lycka

Börjar med lyckan. Om en stund kommer en kompis hit spontant. Hon skulle till sina föräldrar som bor rätt nära oss så hon tar svängen via oss. Hon har dessutom bakat semlekladdkaka. Vad nu det är för nåt gottigt. 

Dessutom har jag, på ett ben, lyckats bädda sängen o lägga in min rena tvätt. Skönt! 

Just betalt alla räkningar. Fast det är sanning med modifikation. HerrDu fick ut under 2000 denna månad. Vi hade räknat med alla semesterdagar o han har jagat sin fd arbetsgivare, facket har jagat densamme. Utan framgång.

Så jag har fått ringa o skjuta fram några av räkningarna. Jag hatar att göra det, men den som svarar är alltid tillmötesgående. Så egentligen borde man inte ha sån nedra ångest över att ringa. Nu är det gjort.

Nu hoppas jag att HerrDus semesterdagar samt a-kassa snart trillar in. Och att fk inte tänker strula med min sjukpenning. 

Det går fort att hamna i ekonomisk kris. 

Nu lämnar vi ekonomin o pratar om helt andra utgifter en stund. Efter operationen kunde jag inte sköta magen på 5 dagar. Jag tänkte att det var ryggbedövningen. Men det var nog o kombo med alla opioider jag stoppar i mig.

För i måndags skickade läkaren med mig laxdroppar att ta varje kväll för att inte bli förstoppad. Och jag har tagit dagligen men det tog exakt 5 dagar till iaf innan jag kunde gå. Fördelen med dropparna var iaf att det inte var hårt. Gör rätt ont annars. 

Så nu får vi hoppas att det inte tar 5 dagar till nästa gång. Ligger ju stilla så mycket så är ju inte konstigt att magen inte kan jobba. 

Ursäkta infon. Men det är säkert fler i samma sits så skriver ändå. 

Nu vila en stund innan vännen kommer. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0