Skav o trängsel

Ligger o väntar på att ortopedmottagningen ska ringa upp. Gipset skaver o känns allmänt skumt. Igår domnade tårna bort fast jag hade i högläge. 

Idag skaver gipset även i högläge, igår bara när jag hade benet lodrätt. Så fort jag sätter mig upp för att hoppa ut på toaletten eller liknande börjar det bulta och pulsera i benet o gör direkt ont. Så har det vart några dagar. 

Imorse trots en hel natt i högläge gjorde det oväntat ont i benet, foten, knäet. Jag har tagit oxynormen o min vanliga medicin utan någon större framgång. Så bättre smärtstillning är iaf nödvändigt. 

Får se vad de säger sen helt enkelt. Ska försöka stå på mig, o hoppas eg jag får komma in. Troligtvis har väl benet svullnat så mycket att gipset är för trångt. 

Nu mitt i skrivandet ringde de. Och de skulle fixa en tid för att öppna o byta gips. Skaver gipset så måste man byta för annars bildas sår under gipset o det är inte så himla bra. Hon antecknade ang smärtlindringen o sa att jag skulle ta det med läkaren när jag kommer in. 

Känns bra att tas på allvar iallafall. Nu ska jag bara lösa skjuts o följeslagare. 

Bifogar en bild på de käcka sprutorna jag tvingas sätta i magen dagligen med... 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0