Städryck

Ikväll har HerrDu fått världens städryck, vilket gör att det luktar rent o fräscht i sovrummet runt mig. So lovely! 

Golven är skurade o allt skräp som förut var uppställt på skrivbord o hyllor är numera bortplockat. Golvet rensades i början av veckan (tur det för annars hade väl nästa ben också brutits utav snubbelfaktorn på kläderna). 

Väldigt skönt med tanke på hur mycket tid jag just nu spenderar i vårt sovrum. Bästa platsen för benet är nämligen i sängen. Det är där jag får till bäst läge för benet. 

Innan idag hade vi en liten konversation här hemma. HerrDu sa till Ettan att han skulle vara snäll mot mamma nu när hon är sjuk o räknade upp olika sätt man kan vara snäll på och jag slängde in ett "köpa blommor" som pik till min man varpå Ettan blixtsnabbt svarar "men du har ju redan fått blommor," (Vilket fick både mig o HerrDu att skratta. Ettan kommer med så klockrena kommentarer) 
Och det har jag ju, av sossarna. Och egentligen tycker jag väl det är onödiga pengar från min man att köpa blommor. Så nedra mkt har vi inte fått denna månaden. Men det är klart att det alltid är trevligt med blommor  från sin kärlek när man är sjukskriven o frustrerad. 

Tror faktiskt jag har blomstercheckar han kan få. Haha. Om jag orkar leta efter dem på ett ben vill säga. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0