Sköna maj, välkommen, sköna sköna maj

Tänk det är redan maj. Mina fyra veckor som halvtidssjukskriven är över. På måndag övergår jag till 25% sjukskriven i två veckor och sedan ska jag visst vara frisk.

Jag har ju jobbat dagtid nu när jag jobbat. Och det har funkat bättre och bättre. Dock har jag varit trött efteråt. Imorgon går jag min första natt. Jag kommer börja 23:45 ist för 21.15. Vi får hoppas det går bra. Tack o lov är vi ju två stycken undersköterskor de nätterna.

Jag har dock haft jätteont i foten nu både igår och idag. Men jag har ändå varit ute precis 45 min i skogen med hunden. Så det ska säkert funka.
 
Valborg spenderades relativt spontant med de grannar vår kära hund tjuvade en höna ifrån. Det bästa med den där nedra hönan är att vi fått vänner. Det var verkligen jättetrevligt och jag kände mig så himla glad efteråt. (Det var inte bara vinet som talade).

Vi grillade grillspett i växthuset (blåste, regnade o var allmänt skitväder) o åt med hemgjord potatissallad. Alla tyckte det var gott och det var ju tur. Köttet blev oväntat bra. Var rädd att det skulle vara frysskadat. Men en rejäl stund i marinad gjorde visst susen..

De hade med sig hallonpaj o den var kanongod!

Sen pratade vi o skrattade o umgicks ända till halv tolv typ. Jag var så deppig i onsdags över känslan att ingen ville umgås med oss så jag blev så glad när jag såg att de skrivit att de ville. :)
 
En annan positiv sak var ju att vi fick i ordning en massa här hemma innan de kom. Vi är för all del inte klara. Men vi gick från krigsdrabbat till vardagsstök och det är ju ganska bra.

Igår kom vi lite längre, vi bestämde oss för att bara göra det vi hade lust med. Så då bakade jag bröd o spelade piano och HerrDu städade lite till. Jag bakade mitt första jäsbröd utan maskin. Gick oväntat bra. :)
 
Idag har jag onepiecedag o Ettan har sprungit i pyjamas hela dagen. Fast nu åkte det på kläder när han ville ut i trädgården. Skönt att bara softa lite med.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FruJag rapporterar

Bloggar om livet i en familj med två barn, en pappa med adhd och en mamma med daglig värk.
Detta är min ventil i vardagen. Ocensurerat, ärligt och så som det är.

RSS 2.0